Daar is ie dan, mijn eerste berichtje! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu Daar is ie dan, mijn eerste berichtje! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

Daar is ie dan, mijn eerste berichtje!

Door: yoah

Blijf op de hoogte en volg Yoah

28 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hey lieve vrienden en familie:)

Ondertussen ben ik alweer 28 dagen in het prachtige Stellenbosch en vond ik het wel tijd worden om een berichtje te sturen!

Zoals iedereen inmiddels denk ik al weet (en zo niet...dan bij deze:P): ik ben veilig aangekomen:) De vlucht verliep onwijs goed (geen vervelende naaste passagiers en geen oorpijn:)!). Rond een uurtje of 23.00 kwam ik in het donker aan bij de Bosman Poolhouse, wat voor de komende vier maanden mijn thuis is. Mijn eigen kamer is een schattige tuinhuisje (in de tuin:P) met een eigen badkamertje. De eerste paar dagen was ik hier nog alleen en wat kan het hier dan saai zijn:P Maar ons huis is inmiddels compleet:) en deel ik het huis met drie duitsers, 1 belg en 6 nederlanders waarvan maar twee jongens en 8 meiden, dus een echt meidenhuis! Mijn huisgenootjes zijn super lief en gezellig!

Stellenbosch is verder een lief klein stadje met onwijs veel witte gebouwen en onwijs veel studenten (vooral op woensdagavond want dan is het hier studentenavond!). De eerste dagen was het hier nog een doolhof maar al snel wist ik de weg en kon ik mijn huisgenootjes die volgden een rondleiding geven door Stellenbosch:)

En na een week kwam Melanie alweer aan:)! We hebben haar verwelkomd met een kruik (s’avonds kan het hier erg koud zijn!) en met thee en koekjes:) En de dagen erna tot en met nu zijn echt voorbij gevlogen! Zo zijn we al naar Kaapstad geweest!:) Dat is echt een geweldig mooie stad! Overal waar je bent heb je uitzicht op de Tafelberg:) En elke wijk is echt anders: van van hoge lelijke kantoorgebouwen tot schattige gekleurde huisjes aan de waterfront met veel bootjes tot Camps Bay waar je heerlijk aan het strand kan liggen:)

Verder hebben we de wijn, waar het gebied rondom Stellenbosch bekend om staat, ook al uitgetest! We zijn op onze fietsjes ( ja we hebben hier fietsen gekocht en Afrikaners vinden dat heel grappig:P ) naar Die Bergkelder gefietst (buiten Stellenbosch) waar we vijf wijntjes hebben kunnen proeven. En ik vond alleen de desertwijn lekker:P. Maar ik heb wel de cocktails ontdekt:P (en ja dat is voor mij bijzonder:P), want in Cubana kan je al voor drie euro een super lekkere cocktail drinken!

En na deze heerlijk relaxte daagjes was het tijd voor de orientatie week! Het universiteitsleven kon beginnen. Maar wat bleek: het waren vooral veel saaie praatjes en veel praktische zaken die we moesten regelen Alleen de Xhosa les en de drumles waren onwijs grappig! Staat er een man ritmisch te dansen en te zingen: There is a fire on the mountain...RUN RUN....en dan herhaald in het Xhosa. Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast complete nonsense horen zeggen:P!

En en en…ik heb al bezoek gehad! Mijn papa is vorige week al geland in Kaapstad:) Waar ik hem stond op te wachten om 1 dagje naar Kaapstad te gaan (waar het onwijs hard waaide!). Was super gek maar leuk om mijn papa even te zien, en vooral erg handig voor de spulletjes die ik vergeten was mee te nemen:P Zondag vertrok hij helaas alweer om twee weken in Namibie en Botswana rond te reizen, maar maandag 8 augustus komt hij weer vier daagjes mijn kant op en gaan we onder andere walvissen spotten in Hermanus en Robbeneiland een bezoekje brengen:)

Inmiddels heb ik de eerste twee weken van college er alweer op zitten. En heb ik het erg zwaar:P: ik heb dinsdag van 17 – 19 Afrikaanse Taal en Kultuur, woensdag van 9 – 12 Economic Development Issues in Africa en van 14 – 17 South African History en vervolgens op donderdag weer van 17 -19 uur Afrikaanse Taal en Kultuur. Daarnaast ga ik in September twee weken lang een speciaal programma volgen over Development, dat de economische, politieke en praktische kant van development aan elkaar koppelt. Maar genoeg tijd dus om hier overdag heerlijk naast het zwembad in de tuin te liggen om te genieten van de zon of met de auto (die we vanaf morgen hopelijk hebben) op pad te gaan en Zuid Afrika te ontdekken!

Tradities in het huis zijn inmiddels ook al ontstaan:) Zo hebben we elke week een dinnerparty, waar twee mensen van het huis het eten organizen:) Zo is Sushi night al langs geweest, thaise curry night en natuurlijk een pannenkoekenparty, georganiseerd door Mel en ik:)! En daarnaast hebben we ongeveer elke week wel een braai in onze tuin:)! Inmiddels denk ik dat het wel duidelijk is dat ik het hier onwijs naar mijn zin heb en super geniet! En het wordt alleen nog maar beter! Want ik ben 20 oktober al klaar met al mijn vakken wat betekent dat ik daarna nog twee maanden de tijd heb om te reizen:)!
Dat was het dan wel weer voor nu! Jullie horen snel van me:)!

Liefs,
Yoah

p.s.: Florisca alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen!

p.p.s: en Choepie alvast gefeliciteerd met je verjaardag zaterdag:) Eindelijk 13 jaar!





  • 28 Juli 2011 - 14:10

    Mel:

    Jaaa! wat heb je het naar je zin daar meis! heel leuk om je verhalen te lezen! ben benieuwd wat je verder allemaal nog meer gaat beleven! doe de groetjes aan die lekkere huisgenootjes van je! ;)

    XXXX

  • 28 Juli 2011 - 14:33

    Chenouk:

    super leuk om te lezen dat het daar zo leuk is!
    Al bijna een maand zit je daar alweer...

    En dankjewell :)

    xx nog heeeeeel veel plezier!

  • 28 Juli 2011 - 14:39

    Christa:

    Hahaha, Mel, sukkel :')
    Ga ook eens een blog schrijven in plaats hiervan haha ;) Haha nee grapje!

    Leuk verhaal Yoah, ook leuk dat je je papa nog even gezien hebt! En mooie plannen in het vooruitzicht dus! Geniet ervan en we moeten maar weer een keer skypen als je tijd hebt!

    Dikke kus!

  • 28 Juli 2011 - 14:48

    Mariel:

    Leuk om je reisverslag te lezen! En..... Jij, aan de cocktails? Geniet maar lekker!!!!


  • 28 Juli 2011 - 16:01

    Florisca:

    Hey, dankjewel :) leuk dat je er aan denkt.
    't klinkt wel gezellig daar!

  • 30 Juli 2011 - 06:54

    Marianne Bruijgom:

    Hallo Yoha

    Met plezier heb ik je reisverslag gelezen

    fijn dat je het zo naar je zin hebt , geniet deze 4 maanden dit neem je je leven lang mee, fijn dat je de wijn en cocktails al ontdekt heb , niet te veel he ha ha . en te gek dat je dicht bij de mooie natuur bent , fijn dat henny er al is geniet ook van de mooie momenten met hem ,

    ik blijf je volgen veel liefs Marianne enloek

  • 31 Juli 2011 - 00:21

    Kim:


    Mooi dat je 't zo naar je zin hebt daar!
    Geniet ervan, en goed je best doen op school die drie lousy maandjes :-) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Yoah

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 13993

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Spaans + Stage + Onderzoek in het land der NICAS!

30 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Spaans + Stage + Onderzoek in het land der NICAS!

08 Februari 2013 - 06 Juli 2013

Latin America: The gringo trail unravelled:)

01 Juli 2011 - 24 December 2011

Studeren in Stellenbosch:)

11 Juli 2010 - 03 Augustus 2010

Eilandhoppen in Greece: van Athene naar Kreta:)

04 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Jeej:) 1 maand naar Thailand!

Landen bezocht: