Sad about leaving, but soooo excited about going! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu Sad about leaving, but soooo excited about going! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

Sad about leaving, but soooo excited about going!

Door: yoah

Blijf op de hoogte en volg Yoah

27 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Lieve iedereen,

Het is echt veelste lang geleden dat ik iets van mij heb laten horen dus voordat ik 8 weken op reis ga morgen nog even snel een korte update van de afgelopen maanden:)

Volgens mij was ik de vorige keer ergens gebleven in eind juli/begin augustus dus laten we beginnen bij het begin..Papa kwam langs in Stellies! (O dat lijkt echt een eeuwigheid geleden!). Maar samen met papa paar super leuke dagen gehad en lekker rondgereden in de oude mercedes. Wel onwijs gek om iemand van thuis om je heen te hebben! Doet je denken aan thuis en dan krijg je toch een beetje heimwee ondanks dat het hier onwijs leuk is. Nadat paps op bezoek is geweest werd het toch eens tijd om te gaan studeren. Mijn vak Student Development forum begon en daar heb ik 2 weken lang onwijs veel dingen geleerd over Zuid Afrika met een gezellige groep van 10 man. Ondanks dat we tot S'avonds laat nog aan schrijven waren voor de essays en s'ochtends weer vroeg op moesten hebben we veel leuke dingen gedaan (en dat hadden we wel verdiend:P we waren tenslotte in Stellies terwijl de rest op vakantie was in Namibie of andere mooie oorden). Zo zijn we een weekend naar Swellendam geweest, film avondje, sushis avondje, naar cape point geweest en robbeneiland oftewel we hebben ons niet verveeld.

Intussen was het alweer half september en was het tijd om Terence op te halen van het vliegveld!! Met onwijze zenuwen op hem staan wachten totdat (zoals het Melanie verwoorde schattig naar hem toe huppelde)weer kon vasthouden:) In die drie weken dat we hier samen hadden zijn we oa de Garden Route gereden waar we super veel hebben gezien. Zo zijn we naar Addo geweest waar we leeuwen, olifanten, zebra's,allerlei soorten hertjes en bokjes, jakhals en nog veel meer hebben gezien:) En walvisjes gaan spotten in Hermanus, waar we echt op een paar meter afstand van de walvis waren! En waar we autopech s'avonds hebben gehad en we niet meer verder konden rijden:P Na 2 uurtjes wachten kwam er gelukkig hulp en konden we heel zachtjes verder rijden en we moesten vanaf dat punt best nog een eind naar huis!

Nadat Terence weer naar huis moest vliegen, was het tijd geworden om echt hard te gaan studeren! De deadlines voor mijn essays en mijn tentamens waren binnen 1,5 week. Van s;ochtends vroeg tot s' avonds laat zitten typen en blokken om mijn semester hier met mooie cijfers af te ronden en dat is zeker gelukt!! Sinds maandag heb ik dan officieel vakantie:D


En het plannen van de 8 weekse reis kon dan echt beginnen. Na heel wat gestress en discussies staat het plan nu eindelijk vast en zijn de belangrijke dingen geboekt:) Mijn backpack staat al ingepakt klaar en mijn kamertje is al leeg. Mijn laatste nachtje in Stellenbosch is aangekomen en morgen vertrek ik naar Port Elisabeth. Hoewel, ik best verdrietig ben om te gaan uit Stellenbosch, heb ik onwijs veel zin om morgen weg te gaan! De eerste drie weken zullen we vanaf Port Elisabeth to aan Johannesburg reizen en ook een bezoekje brengen aan Lesotho en Swaziland. Daarna vertrekken we voor 12 dagen naar Moambique om te genieten van zon, zee en strand! Vanaf Mozambique vliegen we naar Livingstone waar we de Vic Falls een bezoekje zullen brengen en door te reizen naar Botswana. In Botswana zullen we langs Chobe en de Okavango Delta reizen door naar Windhoek (Namibie) om het laatse weekje nog rond te rijden in het Noorden van Namibie waar vooral een nachtje slapen in de woestijn op de planning staat! Dus er staat mij nog onwijs veel te wachten:D Im so excited!!


Dus lieve iedereen over 8 weekjes op 24 december 11.00 land ik op Schiphol en ben ik weer thuis met heel veel verhalen en ervaringen en hoop ik jullie allemaal weer snel te zien:)!
Maar voor nu heel veel liefs en een mooie tijd tot Kerst!

Liefs
Yoah

p.s: ik bedenk me nu dat ik nog zoveel ben vergeten te vertellen!:O Inbraakpogingen in huis, white dinner party at the poolhouse en vele andere leuke avonden, dagen en herinneringen maar die horen jullie wel als ik jullie weer zie (mochten jullie geinterresseerd zijn:P)


  • 28 Oktober 2011 - 13:40

    Kim:

    Supersuper cool allemaal! Geniet ervan en maak veel foto's, voor je het weet is het weer voorbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Yoah

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 13979

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Spaans + Stage + Onderzoek in het land der NICAS!

30 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Spaans + Stage + Onderzoek in het land der NICAS!

08 Februari 2013 - 06 Juli 2013

Latin America: The gringo trail unravelled:)

01 Juli 2011 - 24 December 2011

Studeren in Stellenbosch:)

11 Juli 2010 - 03 Augustus 2010

Eilandhoppen in Greece: van Athene naar Kreta:)

04 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Jeej:) 1 maand naar Thailand!

Landen bezocht: