Avonturen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu Avonturen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

Avonturen in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yoah

08 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Hey Allen!
Bij deze ons eerste berichtje vanuit de andere kant van de wereld;)

De heenreis begon lekker: uit eindelijk met een uur vertraging op Dusseldorf airport, waardoor we maar op 5 minuten na op tijd waren om onze bagage in te checken. Daarna ging alles gelukkig wel prima, Emirates was echt heel relaxed. En in Dubai airport kan je je meer dan 4 uur transit-tijd vermaken met winkelen in het bizar grote duty-free gedeelte!
Toen nog fijn met de A380 (Jamie likes;)) om uiteindelijk aan te komen in een super benauwd Bangkok. Aan dat soort hitte zijn we ondertussen trouwens wel gewend.

De eerste overnachting in een hotel was fijn na 24 uur reizen en slapen in vliegtuigen, en de room service was ook erg fijn;)
De volgende dag zijn we begonnen met een hele interessante fietstocht door bangkok. Echt heel appart, je fieste letterlijk door huizen van mensen, door sloppenwijken, langs stinkende sloten, door een stukje national park, enz enz. Heel veel verschillende eerste indrukken dus!
Verder is Bangkok trouwens echt heel heel heel erg groot en druk en stinkend.
Ons 2e hotel in Bangkok was nog veel fijner: 180 graden uitzicht over het centrum van bangkok vanuit de 24e verdieping:)
Verder hebben we nog uitgebreidineerd op een boot, terwijl we langs het Grand Palace en andere bezienswaarigheden gingen. Dit was een leuk, klein bootje met de meest excentrieke gerechten.
Ook hebben we al een klongtoch (een tocht met longtailboten) gedaan, samen met Melanie en aar familie. Heel appart om ze te ontmoeten aan 9500 km van huis!
Vandaag hebben we Bangkok ingeruild voor het rustieke Kachanaburi, waar ook de Bridge over the river Kwai te vinden is. De sfeer is hier lekker lead-back, en we hebben een scootertje gehuurd om de boel hier te verkennen.
De reis hierheen was trouwens met een 3e klas trein: ook een hele belevenis. Je ziet mensen wonen op nog geen meter van het spoor verwijderd, in echte sloppenwijken.

Het plan is om overmorgen te verkassen naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand, met veel tempels e.d. Dan zal er wel weer ergens een update volgen;)

Kus,
Yoah & Jamie
PS. Het prijsniveau is hier eeecht belachelijk laag: tot nu toe 50 euro uitgegeven p.p in 3 dagen incl. overnachtingen en eten en alles!
P.P.S. De mensen zijn super aardig en behulpzaam hier.
P.P.P.S. Is het nog steeds mooi weer in NL?

• 08 Juli 2009 - 17:15

Christa:

Hee Yoah en Jamie!
    Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben :) Mel mailde al dat ze het heel leuk met jullie had gehad (en dat jullie een ziek mooie kamer hadden :p).

Hier is het helaas geen mooi weer meer, het komt met bakken uit de hemel vallen... :/ Maar gelukkig niet echt koud, je moet alleen zorgen dat je een parapluutje bij je hebt :')

Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar jullie volgende berichtje :)

Liefs Christa

• 08 Juli 2009 - 17:47

Opa En Oma:

Lieve Jamie en Yoah,

Jullie bericht kwam op Esti's computer maar morgen gaat ze voor 16 dagen weg, kunnen wij jullie volgende bericht nou op onze eigen email krijgen. Dag zou ik heel leuk vinden. We genieten van wat jullie meemaken.
    We hopen het zeer.

Daag groetjes van O&O

• 08 Juli 2009 - 17:55

Esti:

Hee James & Yoah,

Zo te horen is het wel leuk daar. Ik heb jullie niet meer gedag kunnen zeggen, maar bij deze alsnog heel veel plezier verder. Ik ga nml naar Frankrijk en wrs geen mogelijkheden tot computer...
    Begrijp ik het goed dat jullie nu die 3daagse scootertocht aan het maken zijn? of komt die later pas..

In ieder geval succes verder in die stinkende sloppenwijken, en ik lees alles later weer denk ik. :)

Ciaooo! xxx Esti

• 08 Juli 2009 - 18:04

O&O:

We hebben nu gelukkig de goeie website van Esti gekregen. Jullie hebben het geweldig hè? Wat een fietstocht, door oa. HUIZEN?? Dat is wel heel apart. Morgen dus naar Ayutthaya? We zijn heel benieuwd en genieten met jullie mee!!

• 08 Juli 2009 - 18:47

jamie = heter
    terence = heetst
    bas = geil
    melanie = geiler

veel plezier daar in het olijke vakantie-oord en heel veel vieze lebbers van Jullie homies,

Terensssh en Basssh

ps. Don't scare the cook!!

• 08 Juli 2009 - 22:16

terence = heetst
    bas = geil
    melanie = geiler

Terensssh en Basssh

ps. Don't scare the cook!!

• 09 Juli 2009 - 01:59

Marleen:

Hoerraaa, klinkt goed zeg! Rio de Janeiro is ook helemaal geweldig.. Mooie stranden, leuke stad, gezellige mensen en heeel chill hostel-ontbijt! Nog maar 3 en een halve dag, dan ga ik terug naar Nederland! Huh? Vet gek! Eerst nog maar even genieten, voor ik de regen daar in ga. Maar hier is het in ieder geval nog even supermooi weer! 28 graden?
    Enjoooyy amigos! xx

• 09 Juli 2009 - 14:41

Serena:

woow, klinkt echt super vet allemaal, en zo goedkoop :O
    Ben net terug uit Tunesie, was echt geweldig :D
    LEkker kameel gereden, op jeep safari en rond het schiereiland gescooterd en nog zoo veel meer gedaan. Maar jullie weten zelf hoe het daar is, haha.
    Nou nog veel plezier en tot over een hele lange tijd! (K)