Geschiedenislessen en hitte - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu Geschiedenislessen en hitte - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

Geschiedenislessen en hitte

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yoah

11 Juli 2009 | Thailand, Ayutthaya

Dear friends & family,

Het werd weer eens tijd om een berichtje te plaatsen, alleen al omdat we buiten levend verbranden;)

Om te beginnen: vanwege de nodige haast, zijn we vorige keer een paar dingetjes vergeten te vermelden uit Bangkok. Onder andere dat we hebben gegeten op de 77ste verdieping van het hoogste van Thailand, waarna we nog naar de 84ste verdieping zijn gegaan om hele mooie foto's te schieten van Downtown Bangkok. Dan besef je pas hoeveel land er nodig is om 10 miljoen mensen te herbergen.

Goed, en dan verder met waar we gebleven waren: Kachanaburi. We hadden een scootertje gehuurd om de omgeving te verkennen, en dat is zeker goed gelukt.
De eerste dag heben we een rondje gemaakt langs de bezienswaardigheden in town; the bridge over the river kwai en de bijbehoorde musea. Verder zijn we langs de war cemetaries gereden, en zo dus veel geleerd over de geschiedenis van dit gebied. Er zijn hier in totaal 1,7 miljoen mensen omgekomen tijdens WW2 (veel!) waaronder ook een paar duizend NL'ers. Gek eigenlijk dat niet veel mensen hier vanaf weten. Oh, en nog een heel bizar detail: Ik (Jamie) heb mezelf begraven zien liggen!! ( J.A. de Graaf, met 1 F, dat wel), Sergeant Majoor, overleden 24 oktober 1945...)
De tweede dag zijn we naar Erawan national park gegaan: Het mooiste NP dat we tot nu toe in ons leven gezien hebben! Super mooie watervallen (7 verdiepingen), Wilde apen, een mega leguaan die opeens het pad besloot over te steken, visjes die van je voeten sabbelden (schijnt goed voor je te zien, maar voelt wel vies!), en dit alles werd bekroond met een gigantische tropische bui terwijl wij daar vrolijk rondliepen.

Deze 2 dagen hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje aan het water. Apple Noi, zeker onthouden mocht je hier nog een komen.

De volgende ochtend hebben we enigzins gechilled (SD kaart voor camera gekocht e.d.) om daarna om half 2 te vertrekken naar Ayutthaya met een mini-busje. Oh ja...erg schaamtevol, maar we hebben ook nog opgesloten gezeten op ons balkon. We zaten aan het water, dus we konden ook niet weg...moest ook een keer gebeuren:) For the (yoah's) record: Het Was Jamie's Schuld. Ok, I confess...

Dus...we kwamen om kwart over 4 aan en konden gelijk om half 5 mee met een soort nacht-tour langs verlichte tempels, een soort olifanten-kamp (schattige baby-elephants) en een leuke night-market waar we de nationale keuken hebben uitgeprobeerd, en zeker niet tot onze spijt: Erg lekker!
Vandaag zijn we levend geroosterd (35 graden in de schaduw zonder wind, dat is dus niet lekker in de volle zon), en langs de remaining tempels en paleizen gereden.

Zometeen gaan we verder naar Chiang Mai met de nachttrein en in die omgeving zijn we de komende 9 dagen, en nog vrijwel zonder plannen, dus ben benieuwd.

Jullie horen het wel weer!

Liefs,
Yoah & Jamie

P.S. Erg bedankt voor alle leuke en lieve reacties, it's appreciated;)

• 11 Juli 2009 - 11:32

Celine:

heeee!
    jeetje wat klinkt dat leuk zeg, en lekker warm haha. ik zou er ook echt graag een keer heen willen, moet denk ik nog even wachten :P
    leuk verhaal, ik ben benieuwd naar de volgende !

x celine

• 11 Juli 2009 - 13:17

Terence:

Jaaaaaaaa 2ssst, eerder dan die vieze Basj :P

Geweldige verhalen zeg, ben benieuwd naar de foto's, miss al een keertje hier wat foto's plaatsen? :D

Heel veel plezier daar zeg!

• 11 Juli 2009 - 13:28

Kim:

Jaaaa Baiyoke Tower/Skyhotel in Bankok ruuules!!! Echt cool is het daar! Als ik oud en ziek ben en de leeftijd van 100 jaar bereikt heb, vier ik daar een mega-verjaardag met heel veel eten, gevolgd door een bungeejump! Met vérstrekkende gevolgen, dat waarschijnlijk wel...

Veel plezier in Chiang Mai!! GENIET! Xxx

• 11 Juli 2009 - 13:47

Jose:

jullie zitten in de hitte. timber zit in de sneeuw op de poolcirkel in noorwegen! veel liefs en plezier xxx

• 11 Juli 2009 - 15:07

Marleen:

Jaaa, leuk, leuk! Wat doen jullie veeel :D Supergoed! Klinkt geweldig allemaal. Alleen maar goede verhalen gehoord over Thailand en jullie leven het leven goed daar hea? Que bueno! Geniiieet! xx

• 12 Juli 2009 - 10:04

O&O:

Hoi lieverds,
    Grandioze vakantie! Waarom zijn wij daar nooit geweest.......? Giller van dat balkon! Wie heeft jullie "gered"?
    Vandaag Chiang Mai? Alweer: heel veel plezier hoor!
    Liefs O&O
    P.S. Zie je wel, reïncarnatie bestaat toch!!

• 12 Juli 2009 - 11:31

Bas:

hey globetrotters!

Sawadeekhaa! (lees dat met je neus dicht geknepen) geleerd van mel! Als jullie het herkennen laat dan ff weten wat het inhoud! heb geen idee :O

Weet je waar ik niet helemaal bij kan? dat jullie klagen over het weer terwijl heel Nederland vanochtend weer een aantal milimeter water rijker is geworden! Het is gewoon koud hier!

Maar iig, geniet van alles wat jullie meemaken! En eetsmakelijk voor straks als jullie met de fam. mokken worden rond gevaren over de grachten van chiang mai (kwijl kwijl)

Groet! Bas

terence: niet stoer doen!

ps. we want pics!

• 12 Juli 2009 - 12:08

Serena:

haha, grappig verhaal :) maar hoe zijn jullie dan weer van dat balkon af gekomen?
    Echt bizar dat je jezelf begraven zag liggen, je vorige leven? misschien dat je daarom ze geinteresseerd bent in de WO2 enzo :o

Heel veel plezier nog, maar zo te horen hoeven jullie daar weinig moeite voor te doen. ben jaloers. Hier regent het al de hele dag.
    kusjes!!

• 27 Juli 2009 - 11:29

Gabriella:

Hi Yoah,

bedankt voor al jullie leuke en spannende reis verslagen.

Thailand is een prachtig land en zou er graag weer een keer naar toe gaan!

Hier is alles ok.
    We hebben de afgelopen twee weken nog flink wat uurtjes gemaakt.

De derde workshopruimte is nu een feit. Prachtige ruimte waar we volop aan de gang kunnen. Enfin je zult het wel zien als we weer aan de slag gaan.

Wij gaan donderdag op vakantie. We gaan naar Italie en daar verheugen we ons allemaal op.

Hebben zaterdag een leuke houten visserssloepje gekocht en die hangen we achter de auto ...op naar het Gardameer.

Wij zijn de 16 e augustus weer terug. En de 22 ste gaan we weer open.

Ik wens jullie nog veel plezier daar en de andere twee bestemmingen!!

Sawadee en tot de 22ste!!

xxx

Gabriella