Cruising North - Reisverslag uit Pai, Thailand van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu Cruising North - Reisverslag uit Pai, Thailand van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

Cruising North

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yoah

13 Juli 2009 | Thailand, Pai

Sawadi-kha allen!

We stalken jullie nu alweer met een berichtje, omdat we de komende dagen in totale wildernis gaan verblijven;)
Net hebben we namenlijk besloten morgenochtend mee te gaan met een 2 daagse raft-tocht van Pai (waar we nu zitten) naar Mae Hong Son.

En wat hebben we de afgelopen 2 dagen gedaan? We hebben de nachttrein meegemaakt van Ayutthaya naar Chiang mai: Een 15 uur durende tocht in een toch wel erg fijne Air-con wagon met lekkere bedjes. Alleen Yoah kon niet erg slapen, dus besloot ze Jamie maar wakker te maken om 06:30...("kom je bij mij zitten? We hebben mooi uitzicht"... En denk hier dan een lief, ongschuldig gezichtje van Yoah bij, en een slaperig hoofd van Jamie)

Uiteindelijk kwamen we om 11:45 in Chiang Mai aan, waar we eerst heerlijk hebben gedouched. Daarna hebben we het een en ander uitgezocht voor onze 9 daagse scootertocht door het Noorden, en we hebben de Fam. Mokken weer ontmoet. Lekker uit eten geweest met z'n alle en over de nacht-markt van Chiang Mai rondgelopen. Hier liepen opvallend veel travestieten rond (ja, ze bestaan dus echt in Thailand, want ze leken verdomd echt op vrouwen) en er waren veel vreemde bandjes bestaand uit blinden, die in roeiboot-positie liedjes aan het slepen waren.

Vandaag met super vriendelijke guesthouse-medewerkers (alweer van die lieve mensen, die je hier overal hebt) allemaal nuttige spullen gekocht voor onze scootertrip, zoals een goeie regenjas, snelbinders en een road-map. Ook hebben ze Yoah nog geholpen toen ze d'r been verbrande aan de motor van de scooter...Een Aloe-vera blad verlichtte de pijn. (nu doet het geen pijn meer hoor mama)

Toen kon de grote onderneming beginnen! Onze backpacks hebben we achterop onze scooters weten te binden (heeeeel onhandig als je moet tanken btw), en toen konden we vertrekken. Onder weg naar Pai (135 km van Ciang Mai) zijn we nog gestopt bij het 'Tiger Kingdom". Hier hebben we met baby-tigers en "big-cats" gespeeld (aangeraakt, op ze gelegen ect. Het kon allemaal!). Dit heeft ook weer erg leuke foto's opgeleverd.
De foto-liefhebbers in Nederland zullen helaas nog 3 weken geduld moeten hebben, aangezien we vergeten zijn een kabeltje mee te nemen om foteaus up te loaden.

De laatste 100 km naar Pai was een weg met bizar veel bochten en echt prachtig uitzicht over de Noord-Thaise Jungle. Op random plekken liepen hier ook koeien over de weg trouwens.

Rond 7 uur kwamen we uiteindelijk aan in Pai (Pairadise), weer een lekker laid-back dorpje voor degenen die weg willen uit het wat drukkere Chiang Mai. Het plan was om hier nog 2 dagen te blijven, maar nu joinen we dus die raft tour voor 2 dagen! Onze scooters en backpacks worden (hopelijk!) gedropt in Mae Hong Son, wat toch al onze volgende bestemming zou zijn. Daar hopen we ook nog een soort trekking te kunnen doen voor ongeveer 3 dagen:)

Goed, dat was hem wel weer voor nu. We gaan snel slapen, want morgen worden we vroeg opgehaald!

Liefs en lekkere lebbers voor degene die ze hebben wil;)

Jamie en Yoah!

P.S. Voor Bas: Sawadi-kha betekent "Mmmmkay" in het Thais. (nee grapje, gewoon "hallo")
P.P.S. Sterkte in de regen (we kunnen het gewoon niet laten) mocht dat nog het geval zijn;)

• 13 Juli 2009 - 15:17

Terence:

Eerst!

Super gaaf!!
    In een internet café is er soms wel een cardreader te vinden, kan je ze ook opzetten ;)

gelukkig hier eventjes lekker weer!! (H)

• 13 Juli 2009 - 16:48

Celine:

cooooooooooool!
    x

• 14 Juli 2009 - 10:13

O&O:

Lieverds,
    Geweldig, zo'n wildernistocht. Waren de tijgers lief? Wij doen het wel met een dagje stadten(!) Ook leuk voor de oudjes! Gaan we thais eten.
    Heel veel plezier en liefs, O&O

• 15 Juli 2009 - 09:19

Joran:

Vet om te lezen wat jullie allemaal doen, kan me er alleen weinig van voorstellen zonder foto's. Wie is het kabeltje vergeten:P?
    Hier is het trouwens wel goed weer!
    Veel plezier weer:D!
    Mzzl XX