The first month - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu The first month - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

The first month

Blijf op de hoogte en volg Yoah

08 Maart 2013 | Chili, Puerto Natales

Terwijl ik over smalle hobbelige weggetjes rij met een zonnetje op mijn gezicht en langgestrekte uitzichten op weg naar puerto natales in chili dacht ik tijd voor mijn blog! En voordat ik vertel hoe gaaf het allemaal is geweest tot nu toe...laat ik Bin het begin beginnen....het vertrek:) 

na een gezellig borreltje met mijn lieve vrienden, volgde nog een hectische nacht: Shit is mijn camera wel opgeladen...zal ik dit nou toch wel of niet meenemen...muziek, ik moet nog muziek op mijn iPhone zetten enz. En toen ik eenmaal in bed lag sloegen de zenuwen toe. Mm zo een reis in mijn eentje voor 5 maanden is toch best wel spannend! Voordat ik het wist was het al zover met backpackers en al reden we richting Schiphol. Koen en ik keken elkaar nogal ongeloofwaardig aan dat ik nu toch echt ging vertrekken en dan we elkaar verloopt niet meer gingen zien. De nodige traantjes konden bij het afscheid van hem en mijn familie natuurlijk niet gemist worden;) 

Eenmaal door de douane heen hing het wel weer. Op naar het avontuur! Op naar buenos aires! Na een lange maar rustige vlucht kwam ik Savonds aan. Het hostel wat ik van te voren had geboekt viel nogal tegen. Maar snel gaan slapen.

 De eerste paar dagen stonden in het teken van lekker ronddwalen door buenos aires:) ik moest nog erg wennen aan dat ik nu toch echt op pad was, maar met vol goede moed alleen de stad ingegaan van plaza de mayo en het beroemde roze huis tot de ellenlange markt  in san telmo op zondag, ik vermaakte me wel:) op maandag samen met wat anderen van het hostel carnaval gevierd. Carnaval betekent hier uitzinnig dansen op muziek en met scheerschuimbussen gevechten houden;) waarvan bij het laatste wij natuurlijk een erg leuk slachtoffer waren:p de dagen die volgde gingen een beetje hetzelfde. Maar na een week was ik de wijk en het hostel zat. Rugzak gepakt hostel gecancelled en op zoek gegaan naar war anders en binnen 1 dag had ik een taalschool geregeld in de wijk Palermo,Beetje hippe trendy wijk met veel groen, en ik kan verblijven bij elvira de directrice van de school. Zo gezegd zo gedaan en dezelfde dag bepakt en al de bus ingestapt nbaar mijn nieuwe verblijf:) een lief schattig appartementje in een leuke centrale wijk. Eigen sleutels bemachtigd dus voelde net alsof ik een eigen plekje had in buenos aires. 

Na ruim een week was het dan eindelijk zover...ik ga beginnen met de Spaanse lessen!! Elke dag 4 uur voor de komende twee weken. Que bueno! Na de eerste dag had ik echt het gevoel alsof ik een hersenoperatie had ondergaan. Wat valt dat tegen zeg als je al een tijdje niet naar de uni bent geweest om 4 uur lang te leren en alleen maar Spaans te mogen praten! Dus toch maar overgestapt naar 1 niveau lager, waar ik in een groepje kwam met super leuke mensen;) een Duits meisje die hier ging studeren en een Russische jongen die hier ging werken. De Rus kon geen Engels dus dat betekende oefening to THE max:) na de lessen ging ik o Nasr huis om lekker op het balkon een boekje te lezen en mijn huiswerk te maken (drie talen door elkaar spreken op 1 dag is toch best vermoeiend) of op stap met het Duitse meisje. Zo zijn we een paar keer wezen stappen in Palermo, naar Evita museum geweest enz. 

Na twee weken begon het wel te kriebelen om de grote stad te verlaten. Dus een ticket geboekt voor de week erop Nasr ushuaia. Dat betekende opeens dat ik snel nog wat dingen wilde doen:) de laatste week in Buenos aires stond in het teken sightseeing (teatro colon, casa rosada, asado eten etc) en regelen (hostel boeken, wandelschoenen kopen, aan motivatiebrief werken...) wat waren de eerste drie weken toch snel gegaan!! En alhoewel buenos aires niet meteen een wauw indruk had achter gelaten was ik de stad toch wel heel erg gaan waarderen:) 

Maar...zaterdag 2 maart was het zover op naar ushuaia. De meest zuidelijkste stad ter wereld! Oftewel: el Fin del mundo! De eerste dag was ik vooral dood, aangezien ik maar 1 uur had geslapen die nacht maar zondag meteen op pad gegaan:) naar het national parc tierra del fuego op mijn nieuwe schoentjes! En wat was het daar prachtig: het gras zo groen dat het bijna eng was, het water helder blauw of groenachtig van kleur, rotsen en strandjes, prachtige uitZichten en de stilte van de natuur was zo fijn om mee te maken na 3 weken buenos aires:) na een hike van tien uur kwam ik dan ook mor naar voldaan terug bij het hostel.

 De komende dagen werd het alleen maar beter:) omringd door echt super leuke mensen ben ik naar een Pinguin eiland gegaan wat zijn die beestjes toch lief en leuk!:) was echt geweldig! Een hole gedaan waarbij ik vloekend mezelf naar boven heb gehezen, maar damn wat was dat stijl! En als een Indiana Jones over boomstammen balancerend enorme modderplassen heb overbrugd. Achtervolg door de liefste labrador ooit:) maar het uitzicht was worth it! Na 4 uur waren we het bos uit...voelde als het licht aan de eind van de tunnel;) De avonden stonden in het teken van bier kletsen lachen en gezamenlijk lekker eten:) een beter vier dagen had ik mij niet kunnen voorstellen:) 

En nu...nu zit ik nog steeds in de bus. De grens met Chili al over gegaan, het water van de nagellak strait wat vuureiland en het vaste land scheidt overbrugd en nu nog een paar uur rijden naar puerto Natales. Op naar het noorden!:) en voor iedereen die het leuk vindt om te weten: dit is ongeveer de planning: 

Puerto Natales - torres del paine park
Calafate - perito moreno en Océ trekking
Bariloche - kanoën tussen allerlei meren en vulkanen
Mendoza- wijn drinken
Salta - gehoord dat het mooi is de omgeving:p 
San Pedro de atacama - woestijn in Chili
Uyuni - zoutvlakyes in Bolivia
Sucre - vrijwillerswerk en taallessen
Back to Salta
Iguazu - onwijs gave watervallen
Rio!! - Melanie dag zeggen en hopelijk koen helemaal doodknuffelen
Paraty/salvador - strand!!
Pantanal - cowboyland
La pax - Bolivia Michele meeten
Lake titicaca - meer tussen Bolivia en Peru
Machu picchu - heeft geen uitleg nodig;) 
Lima - huis! 

Dus...al jaloers?;) 
Jullie Horen hopelijk snel weer wat van me:) ik ga mijn best doen!
Maar bedankt voor alle lieve berichtje so far!:) echt leuk om wat van jullie te horen:) 

Liefs
Yoah 

  • 08 Maart 2013 - 08:35

    Christa:

    Lieve Yoah,

    Superleuk om zo alles eens op een rijtje te lezen!! :) Goede ontbijtliteratuur ;) Wat heb je al veel meegemaakt in de maand dat je nu weg bent, en wat staat er ook nog ontzettend veel moois op de planning! Ik ben stiekem heeeeeel benieuwd naar foto's haha!! :D En zoals je het typt lijkt het erop dat Koen echt langs gaat komen?? Leeeeeuuukk!! :D Geniet er nog van meisje, spreek je gauw weer!! xxxxx

  • 08 Maart 2013 - 09:41

    Henny Kerkvliet :

    Lieve Yoah, wow!!! Als paps kan ik niet jaloers zijn op mijn dochter. Wat ik wel in je bewonder is de stappen en de dingen die je doet. In je eentje op pad, zelf regelen, mensen ontmoeten. Je kent jezelf ook al. Ik vind je zin over de hike die je gaat maken erg leuk; '4 dagen trekken en vloeken'. Hoe gaat het met het maken van fotoos? Daar zijn we hier in NL reuze nieuwsgierig naar. Blijf reizen en ontdekken, je reisplan is veelbelovend. Liefs Paps.

  • 08 Maart 2013 - 14:38

    Yoah:

    Echt leuke verhalen! Super goed dat je zo bezig bent geweest met dingen ondernemen en regelen! zo maak je vaak de leukste dingen mee! die planning ziet er ook veel belovend uit, dus ben benieuwd naar de komende reisverslagen! (en wij gaan ook naar Paraty met het ARP!! :)) heb super veel zin om je te zien daar!! voor mij is het nog maar drie weekjes! :) geniet er van schat, sterkte met alle hikes en tot snel! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoah

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13990

Voorgaande reizen:

30 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Spaans + Stage + Onderzoek in het land der NICAS!

30 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Spaans + Stage + Onderzoek in het land der NICAS!

08 Februari 2013 - 06 Juli 2013

Latin America: The gringo trail unravelled:)

01 Juli 2011 - 24 December 2011

Studeren in Stellenbosch:)

11 Juli 2010 - 03 Augustus 2010

Eilandhoppen in Greece: van Athene naar Kreta:)

04 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Jeej:) 1 maand naar Thailand!

Landen bezocht: