Yasas! - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu Yasas! - Reisverslag uit Naxos, Griekenland van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

Yasas!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yoah

26 Juli 2010 | Griekenland, Naxos

Yasas!:)

Na Santorini, zijn we doorgevaren naar Milos. Een boottochtje van 2.5 uur waarbij Ter nog een pitstop halverwege maakte bij het toilet, helemaal zeeziek. Met dank aan weinig eten en weinig suiker...

Milos is totaal anders als je van Santorini komt. Lekker rustig, relaxt en we zaten in een super mooie locatie 50m van een prachtig strand in een rustig dorpje. De eerste ochtend, meteen het strand uitgeprobeerd, in Milos waait het alleen een beetje boel:P En dan echt zo erg dat als je aan een terrasje zit alles weg waait, zodat de windschermen aan te pas moeten komen:P Na de eerste avond in een verschrikkelijk restaurant te hebben gegeten gingen we op zoek naar advies bij Terry's Travel Services. Daar werden we meteen binnen gevraagd met een drankje en kregen we uitgebreid advies:) En het woord Holland, leidde daar meteen tot een discussie over voetbal. Jeej, alle grieken waren voor ons:)

Milos verder is super:)! Plaka is een super schattig stadje met echt wit met blauwe huisjes in steegjes waar niemand loopt. Op het dorpspleintje zitten dan ook allemaal oude mannetjes met hoedjes en wandelstokken kraaltjes aan een touwtje heen en weer te verschuiven. (als een soort ontspanningstherapie). Echt een sprookjesstad! Natuurlijk moet je niet in het midden van het kleine centrum zijn, dat is vol met winkeltjes met prul :) In Palioremma staat nog een oude sulphur mine die gewoon is achtergelaten toen de mijn haar deuren dicht deed. De rails, de karretjes, de huisjes alles staat er nog in de oude staat, bijzonder om te zien en een mooi ritje over hobbelende zandweggetjes op de scooter er naar toe. En dan is er ook nog Sarakanikio, krijtrotsen aan zee met mooie uitzichten, hoge golven, en veel griekse hippies:P En tot slot Klima, een klein vissersdorpje met echte kleine vissershuisjes waar het eigenlijk te warm was om rond te kunnen lopen:P
En natuurlijk om te vergeten hebben nog een paar andere kleine strandjes die we bezocht hebben en waar we heerlijk gezwommen, een boekje gelezen hebben en heerlijk hebben gerelaxt:)

Na 4 dagen en 5 nachten was het alweer tijd om Milos te verlaten en Naxos te verwelkomen.
Naxos was vanaf het begin al niet ons eiland:P Nadat een scooterverhuurbedrijfje ons wilde naaien met een kut Pelagia scooter die gay was en yoah echt niet kon bekoren. Wat leidde tot een chagerijnige yoah en een Terence die niet wist wat hij moest doen. Toch maar teruggegaan en een andere gevraagd die we na aandringen van onze hotelbaas (tja, grieken onder elkaar) gelukkig kregen:) Yoah was weer blij:P

En alsof we het niet leuk genoeg hadden hier op Naxos, werd ook nog eens de volgende dag benzine uit onze scooter gejat! (want van een volle tank, naar een lege tank na een half uurtje geparkeerd te staan gebeurd niet zomaar:P) Na die lange dag scooteren en voor ons gevoel weinig bijzonders gezien te hebben (wat werd beschreven als het mooiste gebied van Naxos) besloten we de volgende dagen maar aan het strand te chillen:) Plaka beach was onze favoriet, mooi rustig wit zandstrand met helder water en een paar leuke restaurantjes: een mexicaan, italiaan, een griek, een soort columbus tentje maar dan met echt mega lekkere ijsjes voor goeie prijs en faking veel:) en een laid-back strand tentje voor de drankjes.

Na 2 dagen strand, durfden we het weer aan om op pad te gaan. Dit keer stond een trip naar het Noorden gepland, Apollonas. Enigszins voorbereid gingen we op pad: badlakens mee, zwemkleding, zonnebrand, een kaart en een grote fles water en een bijna volle tank begonnen we onze trip van 39km naar Apollonas (het noordelijkste puntje van het Naxos). In het begin ging alles voorspoedig en konden we lekker doorrijden, al snel begon de weg van een bochtje van links, naar een bochtje van rechts, en weer een bochtje naar links enz. Het bleek een superslingerige weg te zijn, door een mega mooi landschap. Na ongeveer een uur rijden, hadden we Apollonas nog niet gezien en onze tank begon langzaam leeg te raken. Na aan een paar Engelsen te vragen of zij wisten waar het dichtsbijzijnde tankstation was bleek deze nog eens 15km te verderop liggen.Op hoop van zegen begonnen we met een lege tank de 15km rit naar het tankstation die ook nog eens omhoog bleek te zijn. Na een spannend ritje van een krap half uurtje was er dan eindelijk het tankstation, leger kon onze tank niet zijn, wij waren blij dat we benzine hadden:)! Op het tankstation keken we naar onze armen en benen en keken we elkaar aan, vergeten in te smeren! En op deze warme dag, 37 graden, was Yoah bruin, maar Ter roodverbrand, au! Yoah zei namelijk dat het maar een klein half uurtje was, maar dat was 2,5 uur geworden:P Snel insmeren en even op de kaart kijken waar we zijn, leidde tot nog meer gelach, aangezien we Apollonas nu al voorbij waren en al veel veel verder waren dan gedacht. Dan maar weer terug naar ons hotel, dachten we. Toen we terug kwamen en onze hotelmannetje vertelden wat we hadden gedaan, zei hij: wat op die scooter? Je bent gek, vind je het gek dat je een lege tank had?! Er is geen tankstation in het Noorden...alleen eentje in het midden van het eiland aan de rechterkant...Jullie hadden een kruisje geslagen en op hoop van zegen gegaan? Gelukkig zijn jullie heel terug gekomen. Maar hij lachte ons wel vierkant uit ;)

Na die spannende dag hebben we heerlijk vandaag gerelaxt een auto geregeld voor op Kreta (even duimen dat dat goed gaat...) en nog een boekje uitgelezen!
Morgen gaan we op naar Kreta voor onze ruime allerlaatste week alweer!

Liefs
Yoah & Terence

• 25 Juli 2010 - 23:29

Jamie De Graaff:

hehe, scooter verhaal klinkt bekend ;)