Welkom bij Vakantiehel - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu Welkom bij Vakantiehel - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Yoah Kerkvliet - WaarBenJij.nu

Welkom bij Vakantiehel

Door: yoah

Blijf op de hoogte en volg Yoah

27 Juli 2010 | Griekenland, Athene

Hier even een kort berichtje uit Kreta.

Gisteren een verschrikkelijk dag gehad :(

Eerst 3 uur op een boot van Naxos naar Santorini die nogal erg schommelde, maar we konden ons goedhouden.
Daarna nog 2 uur op een andere boot van Santorini naar Kreta...bij vertrek kregen we allemaal een kotszakje en na 5 minuten (open zee) was duidelijk waarom...dit was het maximum wat de boot kon hebben, maar ze gingen dus nog wel...vanuit je stoel werd je omhoog gegooid...

Het resultaat:
- 3/4 van de boot kotste
- Terence heeft 2 uur lang op de grond gelegen met meerdere zakjes
- Yoah heeft een uur lang met een zakje op een stoel gezeten
- allebei 2 reispilletjes van tevoren ingenomen
- een hel...:(
- Windkracht 7 en 5 meter hoge golven...

Maar goed, uit de boot ging het wel weer, natuurlijk volledig brak en bleh, maar alles was er toch uit

Toen mochten we nog met de taxi naar het airport, want het kantoor daar was inmiddels al gesloten door de vertraging van 1,5 uur.
Kregen we daar een auto mee uit de categorie C ipv de geboekte D.

Direct bij de balie gezegd dat dat niet klopte, ze wist het, maar ze had geen andere...we konden deze na 2 dagen bij een andere verhuur station, van onze locatie 2x 80 km en 2x 2 uur rijden ophalen...
Sunnycars gebeld en gezegd dat we dat niet echt leuk vonden, die konden gisterenavond iig niets meer doen, prima, dat regelen we morgen wel.

De auto bevalt wel, tis een Toyota Yaris van 2 jaar oud ofzo, prima.

Nu nog het leukste van alles: sinds gisteren staken de truckchauffeurs in Kreta...gisteren dus nog bij 'toeval' (we hadden wel iets gehoord/gezien) de tank volgegooid op de heenweg, nu is ALLE BRANDSTOF OP in Kreta!!

Whahaha, schitterend, we kunnen dus geen tochten maken, we zullen ons tot de strandjes in de buurt moeten houden de 3 komende dagen, want we hebben minimaal 3 dagen nodig om de stations te vullen na de staking...en we moeten 1/3 van de tank behouden om uberhaupt terug te komen naar het vliegveld, en laten we het helemaal maar niet hebben over de vertraging en uitvallende vluchten, aangezien er gisteren 36 vliegtuigen van Transavia al problemen hadden...

We zitten vandaag dus lekker uit te rusten in ons hotel van een reisdag die we nooit meer doen!
Hotel bevalt iig wel super, 5 meter van het strand, luxe ontbijt, geweldig geregeld!
Tis wel warm hier, maar gelukkig een chill windje, morgen schijnt het 35 en geen wind te worden :D
Groeeeeeetjes vanaf hier!!

• 28 Juli 2010 - 13:29

Joost:

Heeey :)

oh noes, een categorie C auto in plaats van D....

Probeer eens te gaan lopen.
    Met een backpack om.
    En 40 graden ^^

Verder ben ik t wel met je eens, klinkt als een moeilijke dag :P

groetjes joost

• 28 Juli 2010 - 18:46

Christa:

Hee!
    Wat een pech hebben jullie zeg! Heel vervelend, hoop dat het allemaal goed komt met de brandstof/reis/reisziekte!
    Probeer er wel nog van te genieten hoor, het is helaas zoals het is (maar gelukkig hebben jullie lekker weer! :))

Succes en tot snel (hoop ik :p)

dikke kus voor jullie allebei!

• 29 Juli 2010 - 11:45

Linda:

Ah, dat is wel heel zielig. Vervelend zo'n kotsboot. M'n zus had er ook op gezeten en inderdaad, gekotst...

Nog heel veel plezier en hopelijk nog een hele fijne reis!